jerraz21 jerraz21
564
BLOG

Wieża Prawdopodobieństwa czyli piątek 13-tego..

jerraz21 jerraz21 Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 40

Jako ,że jest piątek i do tego 13-tego,to przygotowałem problem matematyczny dotyczący prawdopodobieństwa dodatniego-w przeciwieństwie do Profesora Arkadiusza,który gorliwie rozpracowuje prawdopodobieństwa ujemne-aby uzykać poklask i granty z UE na niezbędne w tej pracy rachunkowej:ciasteczka i kawę.

Ja nie jestem Profesorem-tylko zwykłym artystą - do tego uzurpatorem -więc mnie Unia nie lubi i nawet nie mam co tam kołatać ,by jakiś grant wyłudzić.Szybciej mnie potraktują granatami łzawiącymi jako prawdopodobnego terrorystę-humorystę.

Dlatego w ten dzień pechowy taki skombinowałem probabilistyczny problemik na weekendzik..

Mamy taką sobie Wieże Prawdopodobieństwa - trójkatną i równoramienną, zbudowaną z 13-tu poziomów.

Na każdym poziomie mamy odpowiednie cyfry , liczby posortowane losowo.

I tak od szczytu poczynając..

Poziom 1-szy to jedna liczba:1

Poziom drugi to dwie liczby: 1 i  2

Poziom trzeci to trzy liczby: 1,2 i 3

I tak dalej aż do:

Poziomu 13-tego (podstawowego) na który składaja się liczby:1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 i 13

 

Wieża Prawdopodobieństwa
                             
1                            
2                            
3                            
4                            
5                            
6                            
7                            
8                            
9                            
10                            
11                            
12                            
13                            
                             

Pod tymi kolorowymi kwadracikami ukrywają się cyfry i liczby.

Na szczycie jest oczywiscie jedna cyfra czyli 1 i łatwo jest ją "odgadnąć" z prawdopodobieństwem =1 , czyli z pewnościa 100% -ową.

Na drugim poziomie są dwie cyfry posortowane losowo-w jakiej kolejności to trzeba odgadnąć.

I tak dalej ,aż do podstawy wieży czyli 13 liczb posortowanych.

Pytanie I

Jakie jest prawdopodobieństwo bezbłędnego "odgadnięcia"  całej Wieży Prawdopodobieństwa?

Pytanie II

Jakie jest minimalne i maksymalne prawdopodobieństwo "rozszyfrowania" Wieży Prawdopodobieństwa mając do dyspozycji 100 prób?

Pytanie III

potem

Misja dla tych salonowców ,którzy chcieliby zmierzyć się z Wieżą Prawdopodobieństwa.

Proszę podać "na wyczucie" cyfry i liczby jakie kryją się pod 91 prostokątami-poczynając od szczytu.

Zobaczymy kto z Was wygra ta intuicyjną zgadywankę-czyli odgadnie najwięcej kratek ze schowanymi w nich cyframi lub liczbami.

 powodzenia....

 

jerraz21
O mnie jerraz21

Jestem tutaj-teraz

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie